lørdag 11. august 2018

Teppegalskap

Ja det er vel egentlig det en kan kalle det.
Men har en fått dilla på corner to corner så har en det.

Så i dag er det dag 9 av teppet. Og i dag er det enda mer gøy og jeg er ivrig for i morra er det nok milepæl nr 2 på dette teppe. Da når jeg etter målet å felle i høyre side. 
Jeg er halvveis på hjerte nr 4 av 6 og har 9 + litt i høyden av ruter. 


Her er dag 8 og 9 ved siden av hverandre. Det har vokst en god del siden i går. 

Når jeg hold på i formiddag så tenkte jeg å se hvor langt jeg er på setesdals teppe.


Har heklet litt, men det blir å hekle mer på det når jeg er ferdig med teppet som er mest popp nå.


Det er egentlig mer gøy å hekle mønster, men greit med noe som er litt mindre trådfesting på.

I går kom gubben hjem med makrell. Da måtte jeg jo lage agurksalat og innom butikken for å kjøpe rømme. Så da var sommermåltiden mitt komplett med jordbær til kvelds. 


Det har jeg spist i alle år, hver sommer. En bare må ha det.

I går kveld ble det 3 vesker som var på bestilling. Stoffet fikk jeg for å sy vesker av.
Det er morsomme oppdrag.


På morran i dag så bestemte jeg meg for å starte på noen boler.
I går gikk jeg en tur på en time og da gikk tankene til hvordan disse skulle sys.
Så når jeg var ferdig med morrakaffen i dag så ble det testet ut.
Og den planen funket perfekt.
For dette hadde jeg aldri prøvd.


Så pippi metoden funket denne gangen også.

Litt utpå dagen ble det jo en tur til opp på loftstua. Så da ble dette nettet til.


Etter kaffen kl 14.00. Ja for den er hellig her i huset. Alltid kaffe kl 14... Ble dette nettet ferdig. Jeg skulle klippe for til Koftenettene, men klipte det på 50 cm istedet for 40 cm. Så da ble det funnet frem restene etter de nye gardinene på hytta. Og vips så var det et A-nett. Ja for det er navnet på de store nettene med lang hank. 


Det er i natur med natur for.


Jaggu rakk jeg et nett til. Da et Koftenett. 


Litt forundrete var jeg jo når jeg rev stoffet. Dette er en gardin. Rimelig skjevt ja.
Men absolutt ikke sjeldent det her. Heller normalt.
Så gubben sier alltid. Hvorfor kjøper du ferdige gardiner når du syr de om hver gang.
Ja, ja.... tenker jeg.... det er jo rett det...

Så da er det noen klaser til på teppet før en kveiler beinhaugen og starter med ny frisk i morra.



1 kommentar:

cambarialafazia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.