torsdag 9. august 2018

En flott garntur og litt til

Mandag morgen startet jeg tidlig hjemmefra for å reise på garntur.
Siden en har garnmuseum hjemme så måtte det bli begrenset.
Etter et besøk på Fortuna gjorde at det ble 3 nøster til i samlingen.
Skal sjekke ut noe som dukket opp når jeg var der.
Og et besøk hos Elin som spinner av Moskusull ble det en flott dag.
Tirsdag ble det Ulltøsene som fikk besøk.
Der fant jeg jo to nøster også som jeg måtte ha.
Så nå er det å tenke ut hva jeg vil lage av de.

Det ble jo med garn og pinner på turen. Når jeg pakket så tenkte jeg at det må være noe enkelt så jeg kan strikke og prate. Så da ble valget ullbuksa til tranktorgenseren. 


Blå i toppen og brun nederst. Når jeg kom hjem så jeg over garnet som var igjen. Det er fordi jeg skal ha en bukse til den andre genseren også. Så da blir det brun øverst og blå nederst. 
Da har jeg brukt opp 12 blå, 8 brune og 4 hvite nøster fra lageret. 
Så her minker det, hvis en ikke fyller på.

I går startet jeg på noen gardiner jeg har fått for å sy nett av. Så dette er et oppdrag.
Slike oppdrag liker jeg supergodt.
Alltid gøy å se hvordan ting blir. Dette er et enkelt oppdrag.


Så da ble det 3 stk nett som reiser avgårde i neste uke.

To små biter av gardiner blir 3 slike Koftenett. De fikk hanker av ubleket natur. Det fordi det var for lite stoff til hankene, så jeg prioriterte vesker til stoffet. De er foret med ubleket lerret. 


Når jeg fikk ryddet arbeidsbordet så ble det bilde av garnet jeg kjøpte.
Det er til flere prosjekter. Tre nøster til tøfler som jeg kjøpte på Husfliden på Oppdal. Tre nøster fra Fortuna og to nøster fra Ulltøsene.


Det blir en god del trådfesting på buksene med striper. Så den festen tok jeg når jeg kom hjem.
For her er det slik at trådfesting er en del av jobben med å strikke. Så det utsetter jeg aldri.
Tar det når plagget er ferdig.


I går kveld ble jeg litt oppgitt over meg selv. Jeg hekler et teppe i ruter med noen hjerter inni.
Da oppdaget jeg at den ene ruta her 16 x 15 klaser. Det stemte dårlig når den var ferdig. Så da var det bare å rekke ned. Så gjort og så blir det veien tilbake igjen. Den har jeg nådd nå på morran.
Godt fornøyd at jeg gjorde det. For jeg blir aldri fornøyd med å la det være.


Bildet til venstre viser hvor langt jeg var kommet og bilde til høyre viser hvor langt jeg måtte ned.


Så da er det å sy flere nett som er på bestilling og hekle mer på teppet. 




Ingen kommentarer: