torsdag 9. januar 2014

Bestemor ruter uten trådfesting

Jeg liker å feste tråder og montere ting, men det er veldig mange som ikke deler den oppfatningen. Så her er min måte å "feste" trådene på mens jeg hekler.

Når jeg har kuttet av tråden.

Stikk heklenåla inn i bakre maske på de 2 lm som erstatter første stav på omg 

Da så tråden helt igjennom.

Gjør det så du kommer forbi minst 2 "hull". 

Slik ser det da ut på retta. Her er alle fargene festet på samme sted.

Slik ser det ut på vranga. 

Jeg har aldri opplevd at dette sklir opp eller at det syntes. Dette fordi en fester samme fargen alle ganger. 

Starttråden hekler jeg dobbelt når jeg begynner. Det vil si: de 2 første luftmaskene og drar den rundt så den kommer ned til bunnen av neste maske. Så hekler jeg over de 2 neste stavene. 

Dette holder også hos meg. 








4 kommentarer:

Anette Siem sa...

:-)

Marit sa...

Tusen takk for tipset.
Starten gjør jeg som deg men fint å få festet så fint, det ser likedan ut på begge sidene.

Anonym sa...

går i grunn like fort å feste trådene med ei nål...

Buglas design sa...

Supert for deg. Men jeg gjør det slik og det er tydeligvis mange med meg. Så da står en fritt til å velge.