mandag 16. juli 2018

Selvplukket blåbær og lekkert garn

På lørdag lagde jeg pai siden gubben hadde plukket blåbær. Jeg spedde på med litt frossent av jordbær og bringebær. Og den ble bare helt nydelig. 
Og glutenfri selvfølgelig.


Så ble det å reise hjem. For vi har litt å gjøre her hjemme også. Så i dag ble det kuttet ned resten av trærne i hagan. Så nå er vi ferdige med de også. Da gjenstår det å male vinduer på hytta.
Jeg syntes de har blitt så stygge imellom siden dette er vinduer en kan åpne.
De sitter sammen med et par skruer. Så da blir både vinduene og karmene malt.
Det skjer når vi reiser på hytta igjen.

Men i dag har jeg startet på et nytt babyteppe.
Liker å ha noen på lager for det dukker stadig opp noen som vil kjøpe eller at jeg har de klart til nye borgere jeg vil gi til.


Det blir et enkelt teppe med lite vrange masker.

Så monterte jeg disse ferdig. Det tar litt tid å sy de sammen, men syntes de blir kule.


Den røde foran er helt ferdig. Jeg fant beskrivelsen på unghusflid.no

I går fikk jeg forespørsel om å teste en klut. Så da satte jeg igang på morran og prøvde meg fram.
Det ble litt rettelser, men kom godt igang.


Samtidig så skrev jeg ned mønsteret på babyteppe.
Så her går det slag i slag. For notatblokka mi er med over alt når jeg lager nye mønstre. 
Jeg er jo ikke ved pcn hele dagen.


Dette garnet skal bli Nansygenser til barnebarnet på 8 år.
Så i morra må jeg dykke ned i mønstrene og finne det rette. Hun er stor for alderen, så jeg lurer på enten 10 år eller XS. Det er ikke store forskjellen på de to størrelsene.

Når jeg var på posten så sa de at det var kommet en annen pakke til meg. 
Det var det etterlengtede sokkegarnet fra Tysklang.
Og for et herlig garn.
Dette gleder jeg meg til å strikke av.
Så jeg må tenke nøye igjennom hvilke type sokker jeg skal strikke.


Det må bare bli flere av disse, men jeg må bruke opp litt nå for nå er det fult oppe i andre etg.
Så i morra blir det en tur til byen for en må jo få med seg jazzen.
Ingen konserter, bare å se på folkelivet og om det er noen gode tilbud. 
For det pleier det å være. 

Ingen kommentarer: