onsdag 18. juli 2018

En kosedag på loftstua

I dag forsvant jeg opp før kl 09.00 på loftstua.
Der har jeg kost meg i mange timer. Gjort litt, hvilt, gjort litt og hvilt igjen.
For jeg må ta hensyn så jeg ikke går tom.

I går kveld bakte jeg kjeks. Gjorde om litt på oppskriften og de ble enda bedre.
Så nå blir den slik jeg har den.


Små kuler må det være for de eser utover.


Og godt med sjokolade i de.


Jeg lager ferdig alle før jeg steker de. Det er kun havregryn som er "melet" i de.

I går fikk jeg vasket de nye stoffene med ugler.
Så nå er de klare for å bli Koftenett.


Jeg har prøvd meg på en nytt babyteppe. Må ha noe enkelt nå.
Varmen er ille fordi den slår inn på hetetokter, tinnitus og fibromyalgien.


Så jeg stikker ofte inn eller ut etter som temperatuen ute.

I går kveld skulle en venninne strikke et av mine design. Hun lurte på disse to fargene, men var usikker på om de vil skille på puta. Da fortalte jeg henne hva jeg gjør


Jeg tar bilde og gjør det om til grått. Da ser en om de skiller eller ikke.


Disse skiller tydelig, så da ble det de. Gleder meg til å se den når den er ferdig.

Så over til dagen i dag. Jeg har klipt mange vesker i forskjellige størrelser i dag. Klipt for til noen som manglet det. Startet på angrepet på stoffene. For jeg må få brukt opp en del fremover.
Jeg ligger langt etter pga varmen. Har rett og slett ikke orket å være der oppe.


Så første mann ut i dag er et prinsessenett. 


Og neste er nett av gardinene til ene barnebarnet. 

Så fikk jeg en løper som jeg ville lage veske av. Jeg sydde den på en poplin. Brukte hvit for og sydde på blomster i sårkanten øverst. Den har fått lange hanker. Så dette blir en super veske til julestrikken min. Og den starter snart. Eller har den egentlig startet? 
Å jo det har den, men får vel vente et par mnd med å ta den i bruk.


Så da er det å strikke litt videre på babyteppene og ta det rolig resten av kvelden.
For i morra er det innspilling av podcast hos Merete.


Ingen kommentarer: