lørdag 28. juli 2018

Mer maling og strikking

Det males og males her og det blir flere og flere vinduer som er ferdige.
Sa til gubben i stad: Det blir jo såååå fint.

Siden det var måneformørkelse i går så måtte vi jo få med oss litt av den. 
Det var vrient å ta bilde av den med mobil.


Men den syntes. Når det ble litt mørkere så var det lettere. 


Her er den kommet halvveis. 


Så i dag tidlig var det å kaste seg i maleklærne igjen. Her har soverommet fått hvite karmer.


Slik ble det ene vinduet på badet med hvite karmer. Vi har prioritert karmene så de er ferdige. Det er kun to stk igjen. Det er et på badet og et på grovkjøkkenet.


Her er vinduet i vindfanget ferdig.


Og kjøkkenet ble ferdig i dag med både karmer og ruter.
Når jeg så hvordan det ble så tenker jeg at det blir nye gardiner. De ble litt for tett på vinduet. Så mindre kapper må til.
Så da er det å finne et mønster eller tegnet et. 
Har egentlig lyst på en kort kappe med noen dyr på.
Så en får se hva det blir til slutt.
Det er mye som må gjøres før de blir en realitet.

For her strikkes det kluter, masse kluter. 
Jeg er faktisk på klut nr 57 av 60. Så nå er jeg ivrig for å bli ferdig. For det venter mange ting som skal lages. Både nye design, andres design og noen av mine gamle design.
Litt nye farger på puter er alltid gøy.
Så da er det å strikke litt videre i kveld og sette nesa hjemover i morra etter lunsj.


Ingen kommentarer: