søndag 22. juli 2018

Hyttehelg

Vi gjorde en god del på hytta i helga, eller skal jeg si at gubben og søstra gjorde mest.
Jeg hadde bestemt at jeg skulle til Kristiansund på lørdag.
Så det måtte jeg jo bare når jeg skulle møte både Merete og Margrete.

Så på fredag satte vi igang med å grunne til å male vinduene hvite.
Jeg har sett på nettet at noen har malt vinduene, så dette har jeg tenkt på lenge.
En må jo være helt sikker på om en vil.


Og gjett om jeg er fornøyd.


Det ble akkurat slik jeg har ønsket. Mye finere, men nå passer jo ikke gardinene.


Gubben tok av innevinduene. De er koblet sammen så de er delbare.
Så de store vinduene mot verandaen er snart ferdige. Og vinduet mot anekset.
Det er mange igjen, men for hvert vindu så er det et mindre. Det haster jo ikke.


På lørdag morgen startet jeg på denne. Et oppdrag for ei dame som bor i kommunen.
Den hadde gått opp så jeg knøyt den på nytt. Det er nok vaskemaskinen som har tatt den. Samtidig som det var knytt med 3 og 3 tråder. Jeg liker best med 2 og 2. 

Så da er det leggetid og mer ting og tang i morra. 

Ingen kommentarer: