mandag 23. juli 2018

Blåmandag

Og ja det ble det... en heftig blemme på slutten.

Babyteppe fikk jeg strikket en del på i helga. Er halvveis nå.
Så jeg er spent på om jeg blir fornøyd.


Så da blir det mer på dette teppet når sømgalskapen min har lagt seg.

Og så må jeg jo ta med disse to nøstene som jeg kjøpte på lørdag når vi var på Kaffebrenneriet. Så jeg gleder meg mye til å komme til Løkken og handle sokkegarn.


Det blå garnet trur jeg ikke blir brukt. Det kommer jeg til å ta på og se på. Det er alt for fint til å brukes. Kanskje?

Så har jeg testet mønsteret på en klut som kommer i medlemsbladet til Norsk strikkeforbund nå i høst. Den var det jaggu gøy å strikke. 


Så det blir nok flere av denne. En kom kjapt inn i mønsteret. Og den blir samstrikk i løpet av høsten.

Før jeg reiste på hytta så klipte jeg både for og hanker til 11 vesker. 
Så i dag var det å sy de ferdig.


Et par stk med ugler.


Ja, jeg har mer uglestoff.


Noen med blomster.


Noen med epler.


Et med blomster fra en gardin.


Litt Inka mønster, stoffet er fra en gardin.


Enda litt mer blomster. 


Og epler igjen. 


Og mer Inka.


Så da var det natta her. For vi har plukket rips i dag. Jeg har kokt råsaft av den som jeg har fryst.
Så klarte jeg årets eller skal en si århundrets blemme i dag.
Jeg skulle jo kun blåse ut litt støv av symaskinen.
Men jeg klarte altså å ta boksen med lim istedet for boksen med luft.
Så det ble en jobb for han far. Han renset alt og fikset maskinen opp igjen.
Så jeg er bare sååååå utrolig godt fornøyd for nå går den som den skal igjen.

Så da blir det mer søm i morra.
For jeg fant et bilde på nettet som jeg måtte prøve.


Slik ble den. Jeg bruker hele overdelen av buksa og beina til hanker.


Det er lite som går til spille på en bukse med en slik veske.
Jeg har klipt 3 stk til som jeg skal sy i morra.
De er ikke foret. Tenker at det ikke er nødvendig.




Ingen kommentarer: