fredag 29. juni 2018

Nytt verandagulv på Furustua

Da var tiden kommet for å legge nytt gulv. En jobb som krever dette.
Spesielt når en har fibrobyalgi, en prolaps som herjer og en drøss med andre diagnoser.
Så her er det bare å manne seg opp og gjøre ting på viljen.

I går kveld heklet jeg opp to nøster med restegarn på dette teppe.
Det er i brun, beige, natur og ymse farger i de tonene. Litt av hvert, opp og ned i fargene...
Er godt fornøyd hittil.


Siden jeg er tom for restegarn til teppet så fant jeg fram et annet teppe som også er restegarn.
Det strikkes i corner to corner i tynn ull, samt i ullgarn som er tykkelse med 100 meter på 50 gr.
Det oransje er det tynne garnet og de grå er det tykke. 


Det gir en morsom effekt. Er like før jeg skal felle i ene sida og strikke det avlangt.
Satser på 120 cm bredde. Det er fint til et sofateppe.

Så var det over til Furustua sin avdeling. Her er utstyret satt fram og vi er klare.


Her er de ytterste bordene plukket vekk. De var delt opp, det var lite pent. 


Så kom den første rekka på plass. Da med en hel kant ytterst. 


Så var det jo min jobb å ta vekk det gamle dekket. Men jeg måtte jo vente til gubben har lagt mer gulv før jeg kunne ta vekk mer. De pausene ble benyttet til å strikke på resteteppet.


Så har det kommet på plass 3 rekker. 


Det vokser og vokser. Og det kjennes på kroppen. Det begynner å bli vanskelig å bøye seg nå.
Merker at jeg blir sliten bak på lårene, senene er ikke lange nok.


Utsikten må jo også nytes. Barnebarnet på 12 syntes utsikten er fantastisk. 


Og vi nærmer oss halvveis. Og begynner å flytte ting over på den andre siden.


Og a mor strikker på teppet. Har strikket 25 cm i dag på det. 


Så ble det avsluttet for i dag. Nå trenger kroppene hvile.
Men vi har hatt god hjelp av barnebarna på 8 og 12 år som har hjulpet meg med å plukke ut spiker i plankene. For det er en ganske stor jobb.


Så skulle jeg ta vekk dørmatta og ser jo at den må jo byttes. Like slitent som verandagulvet.


Så da blir det ro her frem til i morra.... 


Ingen kommentarer: