torsdag 28. juni 2018

Hytteliv

Beste steder på jord for meg er hytta mi på Tingvoll.
Et fantastisk sted som jeg finner ro og har gode dager. Selv med utfordringer i helsa så blir de i bakgrunnen når jeg kommer hit. Forunderlig er det syntes jeg. Hvorfor skal jeg være så mye bedre når jeg er her enn hjemme? 
Jeg har ingen svar, ikke de rundt meg heller.
Så da får en bare nyte det når en kan.

I går stivet jeg flere engler. Det ble 5 stk til.


Slik ser de ut. Her er den helt ferdig stivet.


Vingene fester jeg slik. Kjekt med klyper som holder de på plass til de har tørket.
Så i dag har jeg startet å hekle flere. De går kjapt unna så jeg har vel minst 5 stk når jeg kommer hjem om noen dager. Men målet denne gangen er å legge nytt gulv på verandaen.

På turen hit så ble det litt på et håndkle til gjestetoalettet hjemme. Det strikkes i vevstrikk.


Jeg er omtrent halvveis nå. 

Så tok jeg med kjolen i str 6 år, men glemte å ta med garn. Så hit kom jeg.....


Det er ikke mye igjen, så det tar jeg når jeg kommer hjem. Det er en julegave så det haster ikke.

Disse 4 nøstene kan en vinne ved å være med på samstrikken til Norsk strikkeforbund.
Her kan en melde seg inn: norskstrikkeforbund.no

Samstrikken foregår i Facebook gruppa med samme navn.
Her finner du Facebook gruppa
Info ligger der inne.


Kravet er at en strikker et par sokker å legger ut bilder i en mappe der inne. De er med i trekningen.


Og jeg måtte jo bare finne garn til mine. Det blir rosa og satser på at de blir til barebarnet på 8 år. 

For disse passet barnebarnet på 12 år.
Han syntes de var kule og tok de i bruk med en gang.


Og en riktig så kul farge.
Så nå er det å ta det litt rolig i kveld med flere engler eller servietter.
Så braker det løs i morra.
Bilder kommer....



Ingen kommentarer: