torsdag 7. juni 2018

Noen gjøremål på hytta

Noen ting må bare gjøres og det er tømming av biodoen. 
Egentlig har jeg lyst til å bytte den ut med et forbrenningstoalett, men det er svindyrt.
Så da må det spares så en kan kjøpe det.
Leter etter brukt, men de er meget sjeldne. 

Så dagen startet med kaffe og en engel.
Må få kroppen igang etter 10 timers søvn.


I går kom det plank til platteng på verandaen. De er snart 40 år gamle og det begynner å gynge når en går på noen av de. Så det er på tide. Det ble noen runder opp og ned. Så jeg er veldig glad for at materialene skulle nedover og ikke oppover. Det hadde vært mye tyngre.

Siden det var en time til lunsj så tok vi biodoen også.
Så greit å få gjort det. Vi tømmer det en gang i året, så en burde vel ikke klage.
Men det er en god jobb å få det rent etterpå.

Så ble det en hvil på han far og da ble det litt strikking på meg. 
Her er sommergenseren min som kanskje blir ferdig utpå høsten.
Dette tar tid. Masse mønster, men heftig fornøyd er jeg allerede. Elsker kunststrikk, som jeg kaller det. Det kalles også hullstrikk, så mange populære ting har flere navn. 
Så jeg ramlet over en bok her en dag og den måtte jeg jo bare ha.
Jeg fant den her: Hullstrikk


Gleder meg masse til den kommer og da øker vel også antall strikketøy nok en gang.
Men jeg har strikket ferdig et nytt putedesign. Det skal til testing i disse dager.
Og det kommer flere design utover høsten. 
En liten smugtitt kommer også her på bloggen.


Ingen kommentarer: