søndag 10. juni 2018

Gråvær ute, så da ble det syvær inne

Litt vel kaldt å sitte ute i dag. Så da bytter en bare verktøy og syr istedet.

Et fag med gardiner ble noen slike Koftenett.

De er foret med ubleket lerret og en blonde inni.

Jeg kjøpte stoffer på opphørsalg så nå har jeg startet å sy av de.


Her er det et stort håndarbeidsnett med lange hanker. Det har ikke fått produktnavn enda.

Her er et til.


Så ble det et med korte hanker også. Noen foretrekker det.


Kjøkkenkappa mi var falmet, kun den nede. Så da ble den øverste klipt opp og sydd et Koftenett av.


Ble veldig godt fornøyd. Sydde hvite hanker og fòr.


På opphørsalget kjøpte jeg også noen meter av dette stoffet. Så da ble det noen strikkeposer.
Resten av stoffet blir Koftenett og det nye store håndarbeidsnettet med lange hanker.


Når en har et putetrekk uten dynetrekk så bruker en det opp på en strikkepose.
Syntes den ble en fin sommerpose.

Jeg fikk disse av Merete fra Strikk på landet podcasten.
Så da tenkte jeg litt og så fant jeg ut at det skulle bli etui til strikkepinner.
Det er spisebrikker, det blanke er vinduer fra et fortelt.


Så da var den store kreative dagen over. I morra blir det bytur og hente medisiner så jeg er klar for avreise på tirsdag morgen. Da går turen til Raufoss. Der blir jeg til lørdag. For da settes nesa mot Lillesand og den eldste datteren min. For de to eldste barnebarna skal være med meg hjem.
Det blir en skikkelig Bessa ferie.
Håndarbeide er pakket alt..... ja det gjør jeg i god tid før avreise.
Det har nok stått der i en uke snart.

Ingen kommentarer: