onsdag 6. juni 2018

Litt rekker en i tillegg til beising

Sånn er det når en holder på hele dagen så har kroppen min det best med en rolig kveld.
Måtte opp på medisinene for i det hele tatt å klare og beise.
Men med stålvilje så klarte jeg noe.

På tirsdag skulle jeg ta ned gardina på ene gjesterommet. Når jeg la den på senga så oppdaget jeg dette vepsebolet. Det var helt tomt, så det har vært der fra i fjor. Vinduet står oppe der om sommeren, så det kom nok inn der i fjor. En skvetter litt når en oppdager noe slikt.
Forventningen om at det skal komme ut veps er jo der.


Så jeg får ta det av, vaske gardinene og henge de opp igjen.

I helga var jeg så flink at jeg stivet 10 stk engler. Og hva hadde jeg klart?
Å jo da, brukt knappenåler som rustet.


Her står det 7 stk som ikke er brukene. 

Og slik ser den ene ut. Resten er det kun en knappenål i hver bue på. Så de er mye bedre. 
Jeg har prøvd mye rart for å få det av. Selv ikke klorin tok det.
Så det får bli spraylim med gull eller sølv glitter nederst. Mulig det funker.


Så på de siste har jeg brukt rustfri ståltråd. Det funket utmerket. 

Det har ikke blitt mye søm ved siden av beisinga, men fikk sydd ferdig en ugle strikkepose. Og på søndag var jeg å hentet en del festremser som har vært brukt i et bryllup. 
Så da måtte jeg prøve å sy et fruktnett av de. Men ser at de gjerne kan være til strikking/ hekling også. En skikkelig gåbortstrikkepose. 


Syntes den ble søt jeg.

Når vi kom på hytta i dag så stod putene slik i sofan. Jaggu er det påske enda tenkt jeg.
Så er det litt regler og jaggu en ørn i sofan.
Typisk meg å glemme noe. For når jeg snudde meg så var det jaggu påskeservietter i holderen også.


Forunderlig nok så står puta der enda. Og det gjør den nok når vi reiser hjem om et par dager.
For vi måtte opp hit nå for å ta imot planker til nytt verandagulv og noe kledning som hakkespetten har kost seg med.

Når vi skulle drikke kaffe så oppdaget jeg at det var jo ikke noe kjeks igjen, så da satte jeg igang med å lage noen. Havrekjeks................... de var bare rett og slett nydelige.
Fant en oppskrift på nettet, men endret den litt. 
Typisk meg å endre, ikke gjøre som det står.


Så da er det å bære ned planker i morra. Blir nok god og støl da tenker jeg.
Og tømme biodoen inne. En skikkelig drittjobb (hehe).

Ingen kommentarer: