tirsdag 26. juni 2018

Home sweet home

Flott å være på tur, men jaggu er det godt å komme hjem også.
Når jeg knapt var kommet innenfor døra så fant jeg fram garn, pinner og mønster til Homeputa. 
Den eldste datteren har ønsket seg en slik, men jeg har jo ikke fått somlet meg til å strikke den.
Men nå tok jeg meg tid. Den er enkel å strikke og går raskt.
Jeg bruker ca 18 timer på den.


En trivelig pute til sofan.
Mønster finner en her: Homeputa

Men før jeg landet i godstolen har jeg kost meg hos en venninne som har flytt og eldste  datteren som har flytt. Siste uka har jeg ikke blogget så det blir den denne gangen.

Etter at det hos datteren ble litt ryddigere så ble denne plassen lagd. Her koste jeg meg med hekling og strikking mens jeg hvilte under flyttinga. For fibromyalgien krever hvile for at jeg ikke skal gå tom. Så jeg pakket opp litt, hvilte med håndarbeid og gjorde litt til.


Et par sokker som jeg tok med ble nesten gjort ferdig. De skal være med i en samstrikk i gruppa til Norsk strikkeforbund på Facebook. Så nå må jeg gjøre de ferdig og finne frem mer garn så jeg kan strikke sammen med de andre i gruppa. For jeg liker å strikke ting før jeg skal lede en samstrikk.


Her er sokkene. Det er et mønster fra Strikkoteket: Midtsommerdrøm
Jeg syntes disse er så lekre og siden de står i medlemsbladet til Norsk strikkeforbund så dukket ideen opp om å ha et samstrikk med de.

Siden dattera har fått nytt hus så må hun jo også ha litt nytt trekk på et par ting. Dette er stoler fra min mor og far. Mener de sa at de hadde kjøpt de når de giftet seg på starten av 50 tallet.
Så de er noen år gamle. 


Her er stolene ferdige.

Og benken på kjøkkenet fikk samme trekk. 


Den benken likte jeg godt..

Jeg måtte jo innom bruktbutikken og da dukket denne løkbollen opp.
Garnbolle tenkte jeg med en gang. Den var litt ru ved hullene innvendig, men det fikset han far når jeg kom hjem. 


Den er alt prøvd ut, så nå ligger nøstene nedi uansett hvordan de seg ut.

Før jeg reiste så kjøpte jeg meg et mønster og garn til en kjole. Så var jeg veldig smart å strikket den litt ekstra. Så da ville det jo ikke holde med garn. Dermed ble det bytur i dag for å hente mer garn og jaggu var det samme innfargning så jeg slapp å mikse.


For her er julegavene i full drift alt. Regner med å være ferdig i oktober.
Liker å ha god tid.

Hos venninnen min så dukket dette opp. Oi sa jeg, dette kan bli en tøff veske.
Så når jeg kom hjem fant jeg et stoff som passet og nå driver jeg å tenker ut hvordan den best kan bli. For jeg vil ikke at den skal være slik at broderiet er for tung og at den blir litt slapp.


Er spent på hvordan den blir.
Så da blir det å være litt sammen med barnebarna og spille Tri domino med de.
De liker også det spillet veldig godt og 8 åringen tok det med en gang.



Ingen kommentarer: