mandag 11. juni 2018

Dukkeklær til en bursdag

Gubben har ei jente som barnebarn så hun må få litt klær til dukka si hun også.
For det har vært tradisjon at jeg lager det til småjentene.
Så det ble noen klær denne gangen. Mest strikket.
Men det blir nok litt til jul også.


Jeg kjøpte folder med dukkeklær fra Sandnes og fra Paelas. 
Gøy å strikke slikt smått for det går jo sylraskt. 

Men bleier må til også.
De sydde jeg av et dynetrekk og brukte et avlagt håndkle inni.


Slike har jeg sydd til dukkemammar i flere generasjoner.


Så ble det også to stk til barnebarnet til venninnen min som jeg reiser til i morra.
For dukkene må jo ha bleier når de er babyer.

I dag må jeg gjøre ferdig alt til i morgen.
Først en bytur for å hente medisin. Så bake kjeks til turen.
Så godt med noe å knaske på.
Herlige havrekjeks.
Så blir det å pakke klær. 
Ting som jeg har strikket skal også være med.
Samt et par engler og den gamle rokken min. Den har jeg endelig fått solgt.

Ingen kommentarer: