søndag 27. mai 2018

Varmt ute, svalt inne

Det blir rett og slett for varmt for meg ute. Flere av diagnosene forteller meg det.
Så da ble det en dag på loftstua med døra åpen.
Huset står slik at det kun er sol inn om morran, så hele dagen er det uten sol.
Det er nydelig å være der. 
Men har vært litt ute, og nå har jeg akkurat vært å gått tur.
Minst en halvtime hver dag sier legen.
Da må jeg høre på det.

Dagen startet med å stive vingene til englene. Så nå ligger det utover spisestuebordet og tørker.
Etter det så ble det 6 slike strikkeetuier.
Jeg har bestilling på noen i lilla så da er det kun 4 igjen.


De passer til settpinner på 22 cm.
Lukkes med en strikk i ene enden.


Så fortsatte jeg på strikkevesker jeg alt har klipt. Først klipte jeg stoffet, så måtte jeg vente på foret. Så klipte jeg foret... da ble de liggende gitt. Det var noe annet som var mer morsomt.
Men i dag tok jeg fatt og sydde 6 stk av de.
For det ligger fortsatt noen som ikke har fått fòr.


Men de får ligge litt til. For nå er det andre ting som trekker meg.

Det ble 3 stk gule også. Jeg fikk en gardinkappe med noen blomster på.
De ble helt oppe i hjørnene, men pynter opp litt uansett.


Middagen i dag ble en skikkelig godsak.
Bacalao er knallgodt og superenkelt å lage. Vi fikk klippfisk på torsdag. Så da var valget lett.


Jeg ble riktig så mett....
Så nå er det å tegne mønster til målesauene for de skal være med og monteres når jeg er på tur.
Må ha med noe som ikke er strikking og hekling.
Dette tar liten plass. Så de er ypperlige.



Ingen kommentarer: