lørdag 26. mai 2018

En håndarbeidsdag

En dag fylt meg håndarbeide ble det i dag.
Siden jeg nå har sommerferie så blir det nok en god del her.
Noe søm, noe strikking, noe hekling og litt husarbeid.
For det må gjøres også, men ryggen er såpass ille at det blir ikke mye av slikt.
Men en må holde huset ved like.

I går kveld heklet jeg ferdig 10 stk engler.
De hekles i deler og stives i deler. 


På morran ble det å rydde rundt stolen. Det var ikke så ille i dag, men gjør det alltid på lørdager.


Og notestativet er på plass som alltid. Der står mønstrene mine.
Beste forslag ever for mønster fra en venninne.

Så satte jeg igang å stive kroppen på 10 engler. Hodepynten ble også stivet.
Vingene var det ikke plass til og jeg var tom for stivelse så da får de vente til i morgen.
Monsteringen skjer til uka.


Så ble det en tur i butikken og da kjøpte jeg to kasser til å ha de i. De må ligge trygt nedi kassene så de ikke blir bulket. For da må de stives på nytt.


Litt utpå dagen i dag så satte jeg igang med å sy flere fruktnett. Jeg hadde 8 stk på bestilling. Så jeg gjorde ferdig de og 7 til. De forsvinner nok ganske raskt regner jeg med siden prisen er 10 kr pr stk.

Mens jeg bladde i bildene når jeg skulle laste opp disse i dagens innlegg så dukket dette opp.
Det ble tatt i fjor før Midt-norsk strikkefestival.
Jeg skulle ha tatt bilder til i år, men det har vært sol hver dag. Ellers så har det regnet.


Det har blitt enda flere puter enn dette. Jeg har nå 53 puter som er designet og noen til som ikke er strikket enda. Men de kommer snart. Nummer 54 er alt på pinnen.
Den heter Hildes pute. Det navnet fikk den siden jeg snakket med venninnen min med det navnet.
Så da er det å hekle litt flere engler, kanskje strikke litt mer på en klut eller rett og slette starte på sommergenseren min. For det er mest fristende.
Kluter og engler kan jeg jobbe med når jeg reiser på tur.


Ingen kommentarer: