mandag 21. mai 2018

Pinsen er over

Og garnet er snart tomt. Jeg pleier å ha med meg mye garn, men denne gangen tok jeg kun med meg prosjekter jeg ville ha ferdige. Så da ble det jakka mi som jeg har brukt lang tid på.

Ermene gjenstod og de strikket jeg ferdig på fredag kveld.


En ny Dahlia jakke som jeg elsker. Men merker at jeg reagerer på alpakka garnet i den. Så jeg har kjøpt til en til, men da blir det stopp. Må ta hensyn til allergien, for når jeg utsetter meg for noe så blir andre ting verre. Så det er en hårfin balansegang.
Kun knapper igjen nå.

En "bestilling" på et mønster dukket opp. Da kom jeg på at jeg har jo skrevet ordene til campinvogn for lenge siden. Så da var det på tide å ta den fram i gjen.


Så slik ble den. En god del smettinger, men jeg ble veldig godt fornøyd.
Mønsteret legger jeg ut neste helg siden det er lagd til et strikketreff på et caravantreff.

Så på lørdag morra så startet jeg på denne. Det er en løper som jeg håper blir bra. Den strikkes i babyull. Testen på denne avgjør om jeg skal gi ut mønstre på de løperne jeg tegner til strikkemaskin. De blir da for håndstrikk.


Den vokste bra i løpet av dagen og sent i går kveld var jeg ferdig.


Så nå er det hjem å sette knapper i jakka mi, sy sømmene og montere løperen, gjøre mønsteret på puta klar for publisering neste helg. Samt å hekle ferdig noen flere engler. Må snart stive noen for jeg har passert 10 stk. De kommer for salg på julemessa vår lokalt. For de er svindyre å sende. Så det blir nok ikke noe salg av de på nettet. Men noen håper jeg å selge på messa så jeg får til å kjøpe mer garn.
Mønsteret har jeg gitt ut på engelen, men det blir det siste hekla mønsteret.
Heklere deler alt for mye mønstre, så det er en underskuddsbedrift.
Jeg gidder ikke å sitte i ukesvis å fikle for å legge ut et mønster som deles på nett.
Da får folk lage sine egne mønstre!
Så de deles heretter med venner.


Det ble tid til noen slag med Tri domino også.
Et knallgøy spill som vi spiller en god del. Her må en tenke litt ja.


Så da sier han far at det er avreise fra Furustua.
Da er det hjem å sy en bunad som har krympet i skapet.



1 kommentar:

Barwitzki sa...

Så et deilig mønster du har strikket med babygarn... jeg liker :-)))
Veldig fint.
Stor produksjon du har ... vakker jakken. Fantastisk fargen.
Pinse vi har hatt så deilig været med mange spasere uten i naturen...
så vakre farger kommer mer og mer.
Ha en riktig fin pinsekveld. Hilsen til deg. Viola
PS. gleder meg å se mønsteret ferdig :-)