tirsdag 22. mai 2018

Løperen ble ferdig i dag

Siden det dukket opp en ide så måtte jo denne testes ut.
Ideen var å strikke løperne mine på tvers og ikke i høyden. De er så vriene å sy sømmene på når den blir så lang. Så da snudde jeg den og strikket motsatt.
Den er fortsatt strikket rundt, men med en 80 cm rundpinne istedet for en på 40 cm.


Løperen har en kant med fastmasker og så en kant med krepsemasker ytterst.
Så sydde jeg på et skråbånd på baksiden som skjuler sårkanten etter klippemaskene.
Så da løste jeg knotingen med å gjøre det litt anderledes. 

Mønsteret er fra Tante Annes pute som jeg forlenget og lagde et midtstykke på.
Så da blir det å skrive mønsteret ferdig på hvordan det gjøres før det dukker opp på Strikkoteket.

På morran var jeg å fant meg et par nøster med Tuva fra Europris.
Så satte jeg igang for å lage moppekluter.
Jeg elsker disse, mye bedre enn vanlige mopper.
Bare å hive i maskinen og vaske. 


De tar med seg alt smuss og møkk. Jeg har flere av de så når jeg har vasket en runde med den så tar jeg en ny. Huset her er ca 100 kvm. Så jeg bruker en for hvert rom. Så det går ca 5 kluter på en vask.
De er også supre på hovedvask. Spesielt på hytta som er vasket kun med grønnsåpe.
Beskrivelsen ligger i gruppa mi på Facebook som heter "Corner to corner (Skandinavia).

Dette bilde måtte jeg bare ta med. Det er skremmende at slike kjøretøy dukker opp på norske veier.
Denne føreren har ingen oversikt bakover da det ikke er noen form for ekstra speiler.
Ja, for meg er det skremmende.


Håper ikke jeg ser flere i år... eller i årene som kommer.


Ingen kommentarer: