søndag 6. mai 2018

En loftstuedag

For en herlig dag. Dårlig være ute og flott sømvær inne.
Kroppen er tilbake i greit modus igjen etter den tøffe uka. 
Så jeg må nok dempe meg og ikke ha aktiviteter to dager på rad.
Da hyler flere av diagnosene og jeg orker kun å strikke/ hekle flere dager etterpå.

Men som sagt så begynte jeg i går litt over klokken ni på morran.
Men først er det noen ting jeg lagde ferdig i starten av uka før utskeielsen min kom.

Her er det 3 strikkeposer som ble til av gardiner.


Det ble et nett også. Samt at jeg har klipt en weekendbag, men den må vente på vliseline for det var tomt. Men det blir masse kos etter hvert. 


En strikkepose i en gardin jeg kjøpte på et garasjesalg. 


Så fikk jeg gardiner av Merete på Hansgaarden. Den ble med hjem på tirsdag. Og den ble klipt på fredag kveld. Så satte jeg igang på lørdag morgen og dette var den første veska. 
Jeg har tenkt en del på et nett som passer når jeg strikker kofter/ gensere.
Så da var det på tide å finne ut størrelsen og utseende.


Den ble testet ut på kofta mi med en gang og den er godkjent for å komme inn i nett/ poseklubben.
Så nå skal det skrives ned mønster på den for jeg har sydd den flere ganger i helga.


Et handlenett ble det også etter en duk jeg kjøpte på garasjesalget. 
Det er en flekk på den, så den ligger i skittentøyet og forhåpentligvis så går den av.
Hvis ikke så blir den til redusert pris. 

På tirsdag så fikk jeg noen broderier som egentlig skulle være til to rokokkostoler. Merete har fått de og lurte på om jeg kunne lage noe av det.
Det var 8 stk, to store, to mellomstore og 4 små.


Her er de to store broderiene, de ble til et stort nett.


Her er de mellomstore som da fikk navnet koftenettet. Her felte jeg inn alkantara i bunnen fordi broderiet ikke var høyt nok. Så da lager jeg det slik at en har kun den i bunnen. Det styrer en med hvor mye en syr inn i hvert hjørne. 

Så ble det å ta litt fra lageret og dermed falt valget på dette stoffet. Det kjøpte jeg på restsalg i Molde for en stund siden. Tok bare med litt, men nå angerer jeg for disse likte jeg godt. Supert stoff å sy av også. Det er et mellomtykt møbelstoff.


Et koftenett ble det også i dette stoffet. Det nettet har lange hanker for å ha det over skulderen.


Og det ble et håndarbeidsnett. Det kan også brukes som handlenett. 


Så da var lørdagen slutt og det ble litt strikking av Idunnkofta mi før det var tid for å sove.
Så i dag har det blitt litt også hittil, men det blir ikke før neste gang jeg skriver her.

Men så kom jeg jo på at jeg hadde lovt meg selv å legge ut bildet av babyteppe. Det er et diagram hentet fra pinterest. Der henter jeg mye inspirasjon. 
Dette var litt mer vrient enn noen av de andre. 
Derfor tok det lang tid. 


Men da er det stopp for i dag. Nå er det å strikke litt før det blir mer søm.

Ingen kommentarer: