mandag 7. mai 2018

Litt mer fra helga

Det ble jaggu en del søm i helga. Jeg klipper litt, syr litt og klipper litt igjen.
Det er tungt å stå lenge og sy lenge. Så det må byttes på. Og så er det nedom stolen så beina får være litt høyt før en tusler opp på loftstua igjen.
Her er et Håndarbeidsnett og et Koftenett som jeg sydde på lørdag.
Det er i et møbelstoff. Så disse er holdbare.


De er foret med ubleket lerret. 


Så fant jeg fram noen gardiner jeg har fått for en stund siden. De er i lillatoner så da ble det rosa for og lilla strikk til pynt på sårkanten. Når jeg puttet kofta mi nedi for å ta bilder så passet den jo perfekt i fargene. Så den blir min.


Dette stoffet er fra gardinene på hytta. Jeg byttet de ut for et par år siden. Ble litt mye maritimt syntes jeg. Så nå er det rutete gardiner der. Og de byttes nok snart ut de også. Liker å endre litt.

Jeg har en flott maskinpark som jeg benytter mye. Det er to Pfaff maskiner, to Singer, 1 singer overlock, 1 Janome coverlock og en eldgammel sveivemaskin.
Og grommaskinen som står på andre siden. Det er strikkemaskinen.


Her er den maskinen jeg bruker mest. 


Overlocken brukes også mye.


Jeg kjøpte denne strikken på Ebay og ble hekta. Den er så kul inne på sårkanten på veskene.
Så nå har jeg bestilt mye mer av den hvite og en del av andre farger. 


I går tidlig så sendte jeg en mld til han far som satt i godstolen og spurte om han kunne lage en hylle til meg oppå bordet. Ting forsvant litt bak maskinene. En liten stund senere kom han opp med denne. Og den passet jo perfekt.

Her er kofta mi. Nå er jeg på siste stjerna så det er bare noen få cm igjen.


Så da er det å strikke noen omganger før en hopper til sengs. 


Ingen kommentarer: