lørdag 28. april 2018

Montering og putestrikk

Så var vi på plass på paradiset vårt igjen. Her koser en seg stort med masse forskjellig.
I dag er det montering av løpere og putestrikk som er hovedfokus.
Siden den høyre armene min ikke er helt god så er det greit å montere og hekle litt.
Fibromyalgien har satt seg på høyre overarm. Ikke i skuldra eller i albuen, men midt i overarmen. 
Så da får den få viljen sin. For jeg har nok strikket litt mye på strikkemaskinen og brukt noen muskler og sener jeg sjelden bruker. Så da får det blir litt hekling og strikking for hånd.


Denne hadde jeg heklet første omgangen på i går så da gjorde jeg den ferdig i dag.
Et nytt mønster som jeg strikket en liten test av.
Godt fornøyd med den så denne blir lagd i flere design.

Så var det putestrikken i dag. Nå er jeg halvveis så den blir nok ferdig i kveld eller i morra.
Godt å strikke litt puter igjen og det dukker opp flere design snart.
Jeg har tegnet flere som skal strikkes og så testes av testerne mine før de dukker opp.


Dette er Jennys pute som jeg lagde for noen år siden. Den skal i sofan min sammen med Alettes pute i samme fargene. Det er mine bestemødre. Jenny er min mormor og Alette er min farmor.

Så nå driver jeg å lager løpere til de også. Vet ikke om det blir for hånd eller på maskin. Det kommer ann på antall masker de havner på.


Her er puta foreviget ute nå på formiddagen. 


Og den neste løperen som er klar for montering. Jeg har plukket opp maskene og er klar for å hekle rundt. Det er en kant med fastmasker på sidene, kjedemasker oppe og nede. Samt en runde med krepsemasker til slutt. Det gjør at den ligger flatt.

Samtidig med at jeg tok bilder av tingene så ser en jo at naturen våkner til liv.
Snart er sommeren her med grønt over alt.
Det blir nok bra med blåbær her for det yngler med lyng etter noen år uten stort.


Litt snø er det jo igjen bak hytta. 


Og på forsiden står hvitveisen i full blomst. Sola varmer godt. 


Så da er det å nyte det fine været. Rusle seg en tur og bedrive resten av dagen med håndarbeide.




1 kommentar:

Marit sa...

Så koselig lesning. Kos deg på hytta i vårværet. 💐