lørdag 21. april 2018

Hyttelørdag

Overskyet og regntungt på Furustua i dag, men hva gjør vel det når en har strikking og hekling innendørs. For det er det nok av. Reiser aldri hit uten det. Samt at jeg har jo et lite lager her og.

Siden jeg har slitt med bilde opplastningen så blir det litt fra fortiden om dagen også.
Jeg måtte jo prøve meg på en gryteklut på strikkemaskinen.
Den strikkes flatt og det gjør at det blir en del montering. Første mann ut er denne og den tok tid. Så jeg skal strikke en til og montere for å se om hvor lang tid jeg bruker.
Blir det mer enn en hel dag så blir det ikke noe salg av disse.
For da strikker jeg de raskere med hånd i tykkere garn. 


Ble veldig godt fornøyd med den. Den er strikket i babyull/ merino.

Jeg kjøpte en god del garn før jul for å strikke ting til meg selv. Så det ble mørke rød baby merino og Alpakka silk til en jakke til. Jeg startet på en, men ble ikke fornøyd så den havnet som garn igjen.
Men etter jeg strikket Ella jakka fra Egostrikk så har jeg bodd i den. Dermed var valget lett. En ny jakke i samme mønsteret fra garnet jeg kjøpte. Men så er det bare det at jeg har også kjøpt brun/ beige som skal bli en jakke. Så da blir det kanskje enda en Ella jakke. 


Så jeg tenker den blir å finne i samme mønsteret. Legger den i skapet så har jeg en i reserve.
Tenke seg at jeg ikke har brukt slike jakker på årevis.
Det er nok mest fordi jeg har reagert så voldsomt på ull.
Men når jeg byttet medisiner så merker jeg nå knapt ulla på kroppen.
Men jeg har kun prøvd noen få enda og i hovedsak merino ull.
Så jeg får utvide med flere typer å se.

Her er et mønster jeg kjøpte på nettet. Denne kofta syntes jeg var nydelig.
For jeg liker kofter med mønster hele veien.


Den heter Idunkofta. Den blir i lilla toner hos meg. Mørk lilla, mellom lilla og lys lilla/ natur/ hvit. Den siste fargen har jeg ikke bestemt enda. For jeg kjøpte lys lilla, men den syntes jeg ikke passet til de andre lilla fargene når den kom. Men kjekt med strikkemaskin, for den havner i den haugen hvis jeg ikke bruker den.

Så var også denne kofta i det bladet og den likte jeg utrolig godt denne og. Dermed kan det raskt bli to kofter. Denne vil jeg nok ha i natur og rød toner. Litt usikker om jeg kjøper flammegarn eller ikke. Det får tiden vise.


Så da har jeg nok å gjøre denne dagen.
For jeg skal starte på mønsteret til Tiriljakka mi også.
Den ble liggende fordi jeg skulle filme hvordan jeg strikker sammen under ermene.

Ingen kommentarer: