torsdag 19. april 2018

Endelig er bildene tilbake

Det har vært noen uker som tlf min har tøvet en del. Jeg fikk ikke lastet opp bilder til picasa. 
Men nå har jeg fått ny tlf og da funker det igjen. 
Så nå blir det blogging igjen. 

Så da starter jeg opp med strikkemaskinen for det er den aktiviteten jeg driver mest med om dagen. 
Så det går i prøvelapper. Masse prøvelapper og noen produkter også.
Her er en prøvelapp der jeg skulle hekle rundt kantene.
Det ble fastmasker på sidene og kjedemasker oppe og nede.
Den buler oppe og nede så da går jeg for fastmasker. 
Spent på hva det skal bli?
Ja da må du følge med her eller på videopodcasten til Strikk på landet / hansgarden.


Så har jeg strikket noen trekk til tennbrikkbokser for å finne rett størrelse. 
Det tar en stund før det som er strikket normaliserer seg i størrelse. 
Dette fordi strikkemaskinen drar det mye ut i bredden.


Så da er dette nr 3. Og nå er jeg fornøyd. Helt til jeg oppdaget en feil i diagrammet. Lo godt for jeg har klart å flytte litt på diagrammet nederst. Så da blir det en feilvare som jeg selger på messer.
De går til halv pris.

På mandag vasket jeg mer ull.
Ja da ble det hjerter i går kveld. De kommer det bilder av etter hvert, men de må lages helt ferdige. Det tar litt tid. Jeg lager dette til messer så jeg blir kvitt litt smådill av både julepynt og annen pynt som ligger her. Våroppryddingen er godt i gang.


Det å sy madrassting er enkelt, men en må øve for å få det rett i høyden.
Så det har vært en stor del av monteringen fra maskinen.
Men nå begynner jeg å blir veldig godt fornøyd.


Så da er det å strikke videre både med hånd og maskin. Og jaggu blir det nok litt hekling og skal en se. Bare å følge med så ser en hva det blir. 

Ingen kommentarer: