søndag 22. april 2018

Da er det snart på tide å sette nesa hjemover

En stille og rolig hyttehelg i regnvær er over.
Men inne er det hobbyvær.
Så i går ble det strikket mye og nå på morran ble det også en del.

Et lite tilbakeblikk på hva jeg har lagd på strikkemaskinen.
Her er et trekk til en tennbrikkboks. 
Fant ut at jeg må lage noe som er mellomstort og skal monteres.
Da for å øve på madrassting. For de kan jeg jo sy, men øvelse gjør mester og gir et bedre håndlag.


Så jeg satte igang og tegne mønster, den første ble for lav.
Så dermed ble det et nytt. Og denne gangen traff jeg nesten. 
Så ble nr 3 strikket og da traff jeg.
Her er resultatet.


Og en i går måtte jeg jo også ha. Så disse blir å se på messa til jul.


For å teste ut et nytt mønster så lagde jeg en til. Den ble også litt kort. Fordi jeg ikke helt har skjønt hvordan jeg teller antall masker i høyden og bredden. Men det kommer med erfaring og når jeg finner ut hvordan. Nå styrer jeg med cm mål i programmet. Det er jeg uvant med.

Innimellom håndstrikk, hekling, maskinstrikk, husarbeide, arbeidstrening og hytteturer så finner jeg plass til symaskinen også. For den er en del av livet mitt og har alltid vært.
Der utøver jeg masse glede.

Denne gangen dukket det opp en ide om å lage vandreposer. Det er en pose som jeg skal bruke til å putte julegaver i. De er veldig enkle for de skal kun brukes en gang i året. Så da kan jeg doppe å kjøpe papir å pakke inn i. Så det blir mange poser før jul. Jeg fikk kjøpt julegardiner på et loppemaked hjemme og leter etter slikt på Fretex og andre bruktbutikker.
Noe finner jeg her og noe der. 


Her er den ene som jeg har brukt opp noe gammelt bånd på.

Og her er nr 2 som fikk en liten hvit kant oppe. 


Så nå er det hjem og strikke, sy, hekle, være maskinoperatør og arbeidstrening.

Ingen kommentarer: