mandag 23. april 2018

Jaggu mandag igjen

Ble litt i helga da så veldig lat (er vel det som blir sagt på bygda) er jeg ikke.
Selv om strikking ikke utøver store aktiviteten.


Hit kom jeg i går kveld. Ikke langt igjen nå. Skal felle 3 ganger til.

Og på morran dukket det opp noen tanker.
Når jeg var på jobb der jeg bodde før var det slik at helga kom for raskt. Jobben jeg har hatt de siste fire årene var det slik at helga aldri kom. Det var nok fordi jeg overhode ikke trives. 
Så det var nok en "glede" å gå ut døra for siste gang.
Når en sliter voldsomt med helsa og har store problemer med å være på jobb og i tillegg har folk på arbeidsplassen som gjør livet surt for en så er det tøft.
Jeg har tenkt en del tilbake på de årene, men har funnet ut at de får jeg lukke ut av livet mitt.
En blir bare lei seg. Og hva er nå målet med det.
Så derfor har jeg snudd ryggen til det og går videre.
Men å finne en jobb som passer og hvor mye en klarer å jobbe er vrient å finne ut av. 
En dag kan jeg stå på hele dagen, neste er det godstolen som gjelder.
En time med konsentrasjon så er jeg stuptrøtt.
Men slik er det vel når 13 diagnoser sloss om oppmerksomhet. 

Så da tar jeg med et tilbakeblikk på det jeg ikke fikk blogget om når appen lå nede.
Første mann ut i dag er et strikkepinne etui. Det er en god del brikker og løpere som jeg har fått. Disse omdannes nå til etuier av ymse slag. 


En til strikkepinner uten innhold.


En til heklenåler med innhold.


En til heklenåler med innhold.


Slik ser den ut når den er rullet sammen. Det sitter en strikk som dras rundt. Enkel å lukke og åpne.


Og en duk som ble et etui til.

På torsdag prøvde jeg meg på en løper. Det gikk strykende helt til jeg skulle bytte til hvit garn andre gangen. Da krøllet det seg til og jeg måtte avslutte. Så da ble det en duk istedet.
Men gjorde den ferdig fordi jeg ville prøve hvordan den ble med en krepsemaske kant. 


Så denne gjorde jeg ferdig i helga.
Meget godt fornøyd.
Så da er det å gjøre litt om på et par mønster til strikkemaskinen og blogge mer i morra.

Ingen kommentarer: