mandag 5. mars 2018

Teppe og restegarn fest

Jaggu er det fest i restegarnet og på teppefronten om dagen. 


Masse Sisu, Senja, Silja gjør at det må bli et teppe. Jeg har 12 nøster med svart av disse så da fant jeg ut at jeg strikket et teppe i falsk patent med svart farge som følgesvenn hele veien.
I dette teppe har jeg plukket fram alle blåfargene jeg hadde. Hos, hark... ikke alle.
Men en god del. Så nå har jeg startet med den mørkeste og skal jobbe meg mot lyst. 
Så blir det å gå mot lys grått. 
Så mot mørk grått, videre til lys grått og tilbake til lys blå for så å avslutte med kongeblå. 
Egentlig er jeg spent på om jeg treffet med kongeblå til slutt for det skal være 180 cm langt. 


Denne ruta prøvehekla jeg før helga for å se om det ble bra i de fargene. Og ja jeg ble helt klart fornøyd. Siden jeg nå er tom for restegarn så får jeg ta av garnlageret til neste teppe. Det er også det siste til barnebarna. Nå har 7 av 8 fått. Den 8 vil ikke ha ull så han har fått et spiderman teppe. 
Jeg heklet en del på de to innerste radene i helga. Så det kommer bilde i morra.


Og så er jeg ferdig å hekle sammen lappene jeg har arvet etter min mor. Nå blir det hvite ruter rundt først og fremst. Da skille jeg ut det hun har heklet i pastell og så hekler sammen noen av de hun har heklet i sterkere farger utenpå. For til slutt å hekle noen omganger med en lys farge.
Så da får jeg tømt lageret litt mer.

Så her er det funnet fram 6 nøster med babyull for å strikke et babyteppe. For lageret mitt er helt tomt. Det ble i dueblå denne gangen. Et bessateppe som skal lages.
Mønsteret finner en både på Ravelry og på Strikkoteket.

Ingen kommentarer: