søndag 4. mars 2018

Får leike litt husmor og vel

Jeg er langt ifra en husmor har jeg alltid sagt for vinduer kan jeg ikke pusse. Selv om jeg har prøvd i årevis så får jeg det aldri til. Og gjett om jeg har prøvd.....

Men å leike litt går bra. Særlig når det ramler inn kilovis med fisk.
Så på fredag kveld ble det å lage fiskekaker av hyse.
Det er de beste kakene når de er hjemmelagd.


Superkjekt med takker når en skal steke mye slikt. Jeg har to stk, men brukte bare en i dag. 
Den andre er gammel. Trur den er fra 60 tallet.


Det ble 73 fiskekaker. Men en forsvant til testing. Og det var greit å få de i fryseren, ellers hadde det blitt borte noen. 

Siden jeg skulle på årsmøte til Møre og Romsdal husflidslag i helga så ble julekurvputa med. Den strikker jeg i Baby merino ekstra fine/ sølvtråd fra Gjesdal og mørk Karisma.
Den er såååå vrien å strikke siden sølvtråden vil stikke av hele tiden.
Så derfor tenkte jeg at når jeg allikevel sitter å hører på så kan jeg knote meg igjennom.


Jeg kom halvveis på puta og var meget godt fornøyd.
Så spurte ei dame om jeg hadde strikket hele natta.... da sa venninnen min: Hadde hun strikket hele natta så hadde denne puta vært ferdig. 
Så jeg konkluderte med at dette strikket jeg på lørdag kveld.
Jeg er nok raskere enn mange andre, men denne går jaggu trægt. 


Ingen kommentarer: