onsdag 7. mars 2018

Litt søm og strikkekafe

I dag ble det loftstua på morran med litt søm.
Men siden jeg klipte så mange vesker i går så røyk huden på morran. Tommelen er hudflinn oppå knoken. Typisk for en hud som mottar kortison daglig. Huden blir veldig sart.
Så da ble det å sy i dag for at den skal bli bra igjen.

På søndag ble denne til. En strikkepose til a mor selv. Må jo ha en ny når jeg skal på strikketreff i helga. Ble litt sånn i ren bestemorstil. Nostalgiposen tenkte jeg med en gang.


Siden jeg kjøpte noen meter av dette stoffet så ble det 3 strikkeposer til sammen. En er alt solgt.
De pleier å rase ut her når jeg legger ut noe på Facebook.


Så måtte jeg jo ha et håndarbeidsnett i samme stil. Litt stilig er det jo lov å være på strikketreff.
Dette er 50 cm høyt og 45 cm bredt. Så det har plass til masse garn og mønstre.


Så nå blir det å sy flere i det andre stoffet som er med rosa stripe. Men jeg har snart 2 til i den gule ferdig. De mangler kun kanten innvendig og hankene. Men siden ryggen sa nok er nok så ble det blogging istedet frem til avreise. Litt kos og lyd må en jo ha.
Og så blir det en tur innom for å se om det er mer av det gule stoffet.
Det likte jeg meget godt. Så det vil jeg sy mer av.

Da er det å spise lunsj og tusle innover mot Molde og Aandahl der strikkekafeen er.
Og medbrakt er det jo som vanlig siden de ikke har noe jeg kan spise.


Ingen kommentarer: