onsdag 21. mars 2018

Søm, påske og markører

I går ble det litt av hvert på loftstua og på husflidslaget.
Dagen startet med en tur på arbeidstrening på dagsenteret og så bar det hjem og slappe litt av.
Må alltid det for jeg blir sliten av lyder.

Så tuslet jeg opp på loftstua og sydde disse strikkeposene ferdige, de var klipt ferdig og hankene var sydd. Så det var glidelås, å lukke de i hver side og sy den sammen i alle hjørnene.
Mønster og beskrivelse ligger her i bloggen. 


Så pusler jeg med litt maskemarkører om dagen. Det er noe som stadig tusler ut her. Enten som gave eller at de selges. Jeg tar kr 10,- pr stk og selger de løst eller i poser av 5 og 10. 


På ettermiddagen var det klart for å stikke opp på Frivilligsentralen og være med på møte i husflidslaget. Denne gangen skulle vi lage hjerter av ull fra øya og som er vasket og kardet.
Det var noen overraskende medlemmer som dukket opp.
For de ante ikke hva vi skulle gjøre. 

Her er et av hjertene jeg lagde. Vi hadde kjøpt inn en del påskepynt. 


Denne lagde jeg i forrige uke for å teste ut.


Denne lagde jeg i går som en helårs pynt. Den skal henge på loftstua så jeg kan se hva vi lagde.


Det er mye gøy med ull....
Så i dag er det innspilling av videpodcast hos Merete på Hansgarden, Averøya.
Så nesa settes mot Atlanerhavsveien om et par timer. 

Ingen kommentarer: