lørdag 24. mars 2018

Klargjøring og spilling

På fredag hentet jeg en pakke og håpet at det var spillet jeg har bestilt. Så nysgjerrig var jeg at den måtte åpnes i bilen. Og jeg jublet for meg selv. Snudde meg rundt og tenkt. Hva i huleste er det jeg driver med. Sitter her i bilen og løfter opp armene og hyler.
Ja, ja... slik er en. 

Så i dag har jeg begynt å forberede magic loop jeg skal ha etter påske.


Her har jeg nøstet av et nøste og delt det i to deler så jeg kan strikke sokkene likt.
Det er for å vise at en kan nøste av og ha det nøste en nøster av på oppå vekta.
Da får en like mye på begge to.
Det kan være vrient å treffe akkurat. Men i et mørkt rom så bommet jeg litt.
Men så greit at jeg fortsetter.

Så har jeg strikket opp til hælen på et par for å vise hvordan en kan strikke hælene med teknikken. Samt at hvis en vil ha starten inn til beins så må en strikke hælene på hver side.
Strikker en de på samme side blir de like. Dermed er starten inn til beins på ene siden og utenpå den andre siden. Jeg bryr meg lite om det for dette er sokker og det er kun babyer som er nære nok til å se det. De bryr seg heller ikke.


Så har jeg så smått startet å pakke. Så dette tepper blir med på hytta i påsken.
Håper det holder med garn som jeg har tatt med.
Det går ganske mye til et slikt teppe som blir 130 x 130 cm. 


Det sitter på en blokkeringsplate som gubben lager.

Så har jeg jo kjøpt meg garn og mønster til Tirilgenseren.
Jeg valgte rød/ roserød. Litt usikker på fargen.
Men er såååå fornøyd med valget av fargen.
Så denne er nå klar for påskeferie.
Mønsteret og garnet er med sammen med riktige pinner.


Og for all del... det nye spillet. 
En blir bare hekta av Tri domino. Bestilt på Ebay og brukte 3 uker.


Det ble 2 timer i går kveld. Og det blir nok like mye i kveld.
Gubben er hekta og.


Ingen kommentarer: