fredag 9. mars 2018

Vesker og poser om hverandre

Ja slik går det når en har fått nye stoffer i hus. Da MÅ en bare sy, helst alt med en gang. Men det stoppet seg litt selv da siden jeg fikk vannblemme på tommelen av å klippe.
Så da blir det å strikke og hekle litt også.


Her leter jeg etter for til den nye veska, men hadde kun denne grønne. Den var vel mørk syntes jeg. Så gleden var stor når jeg i går var på Ikea og fant ubleket lerret til 19 kr meteren.
Det ble 10 meter for da har jeg litt til veskene fremover. Bruker det når jeg ikke har noe som passer på lageret. For på lageret er det ganske mye.


Her er veska sydd sammen og hankene har fått søm i hver side. Så nå er det å få vasket det ublekede lerretet og få klipt det. Det må vaskes først for det krymper voldsomt mye. Opptil hele 30% har jeg opplevd. 

I går var jeg med en venninne til Trondheim og da gjorde jeg ferdig de to siste sokkene i sokkeparet jeg strikket på. Startet med hælen og jaggu var jeg ferdig i god tid før jeg kom hjem.
Rakk også å strikke på ene babyteppe.


Disse er til meg og de under er til eldste barnebarnet. For nå begynner de å bli store når de har passert meg i størrelse på sko. Så her er det bare å kjøre igang med flere. For han rekker vel knapt å få de før de er for små. Og siden kurven min er slunken på sokker så må det blir en del fremover.


I Molde er den en butikk som selger konkursbo. Og nå hadde de noen flotte stoffer som jeg fikk kjøpt. De selger det for 30 kr meteren og da blir det handel på a mor.


Men nå må både strikkemaskin, symaskiner og stoffer få ligge i ro siden denne jenta skal på strikketreff i Molde straks. Det er i dag og i morra.
Gleder meg masse....... 

Ingen kommentarer: