søndag 25. mars 2018

Kylling og engel hånd i hånd

Nest lederen i husflidslaget sendte meg en mld og sa at denne skal du få.
Å så glad jeg ble. Denne kyllingen er lagd av glass med flettede føtter i ullgarn.
Den er bare sååå kul.


Så den står klar for å bli med på hytta og den blir ikke pakket ned nei, den blir værende oppe.
Den er alt for kul til å ligge et helt år mørkt.
For hos meg er det høner, ender, elger, mus, kaniner, osv på hytta hele året.

Så måtte jeg jo prøve å hekle en engel i Maxi heklegarn som hekles med heklenål nr 1,5. 
Den ble bare halvparten av den store på 30 cm.
Det var pirkete, men faktisk litt morsomt og. Derfor blir det nok noen av denne og, men må finne måten å strive den på først. Jeg kjøpte 3 cm hoder som ble for små til den store så de prøver jeg på denne. Passer de ikke så finner jeg et litt tykkere garn og hekler de så kulene passer.


Så da er produksjonen igang for jeg har fått bestilling på 2 stk store alt.
Den dukket opp rimelig kjapt.


Dette teppe her er ferdig, men det må endres litt på det for jeg er ikke fornøyd med starten. Det buler litt i kanten nede så jeg må justere antall masker i forhold til flettene.
Jeg har justert noe, men det var ikke nok tydeligvis.
Så da drøyer det litt før det kommer på Strikkoteket.


Så vil jeg ønske alle mine lesere en riktig god påske.
Husk garn, mønster og pinner!

Ingen kommentarer: