torsdag 29. mars 2018

Teppehekling i påsken

I dag har jeg heklet ferdig alle 49 lappene som skal hekles sammen. De ligger nå til blokking på brettene jeg har. Jeg tok med meg et hjemmefra så jeg har to stk.
Da går det raskere unna.
Her er det 29 lapper. Jeg driver å hekler sammen så jeg kun har 9 stk igjen på brettet. 
Godt å bli ferdig med det. For det er bursdagsgave til en som fyller 2 år til sommeren.


Det ble et teppe i like farger denne gangen fordi jeg var tom for restegarn i denne tykkelsen.
Tenke seg at det er sant... Utrolig, men herlig!

Før påske så strikket jeg ferdig en rad med prøver. Disse tok jeg med på hytta for å teste ut å sy madrassting på sidene. Tankene er jo at det er slik putene skal sys sammen.
Det gikk overraskende raskt og jeg syntes jeg fikk det greit til.
Det hører med til historien at jeg har sydd madrassting før.


Slik ble den. Godt fornøyd.

Så nå er det å finne frem sokkegarn og strikke siste test før undervisningen til onsdag på strikkekafen.
Og finne frem heklenåla og hekle en stjerne. Det får vel bli en denne uka også.
Begynner å bli noen nå, men regner med å selge en del på høsten/ messer.

Så nå sitter vi her og er trøtte etter et himmelsk måltid med lammelår.
Det beste er jo at det blir sosekjøtt av det i morgen.
Gleder meg.


Ingen kommentarer: