lørdag 25. november 2017

Litt av hvert siden sist

Før julemessa så ble det noen flaskefrakker sammen med resten av julestrømpene. Det ble 32 julestrømper tilsammen. Så det var godt å bli ferdig, selv om jeg har to stk igjen. Men de må ikke være ferdige til jul. Så de tar jeg etter alt mitt er ferdig. 


Her er Fruens flaskefrakk som har en ny type krage. Den er strikket i rett og vrang. Det er spennende å lage noe nytt og teste for og se om det blir slik en har tenkt. 


Mye restegarn gjør at jeg ikke rekker å bruke alt jeg har. Derfor pakker jeg det i søppelsekker og gir det bort til menigheten her på øya. De strikker og leverer det til et barnehjem i øst Europa. De leverer det selv så jeg vet at det kommer frem.
Denne nålputa lagde jeg på starten av 2010, men ble aldri publisert. La den ut på Facebook og nå i høst oppdaget jeg at en annen har lagt ut mønster på den. Ser at den er lagt ut senere i 2010. Så dermed legger jeg den ut i min gruppe litt senere. Fikk testet den nå i sommer så jeg vet at den er rett. Det skjer at noen lager det samme, eller at en aper etter en annen.
Men slik er det.


Det ble en god del bjeller av restegarn før julemessa. Og i neste innlegg kommer resultatet om hvordan det gikk med salget av de.

En av mine venninner ønsket seg en skrotpose til jul. Så da lagde jeg en til henne som hun fikk på julemessa. Hun syr barneklær og selger så hun deltok sammen med meg. 


Slik er den. Det blir en av posene deltagerne syr på posekurset jeg har planlagt på nyåret.
Men først blir det strikketreff på Eina med magic loop og corner to corner.




Ingen kommentarer: