søndag 29. oktober 2017

Hyttehelg i øs pøs regnvær

Ja det ble en skikkelig våt tur hjem i dag.
Det haglet heftig så en ikke hørte hva vi sa. 
På turen hjem strikket jeg på Marthejakka til eldste datteren. 
Den første ble rett og slett for stor.
Så nå er jeg igang med en litt mindre. 


Disse strikket jeg ferdig og sendte før vi reiste på hytta.
Så i helga startet jeg på siste bestilling.
Det er 3 stk som nå skal strikkes. De blir til i løpet av uka. Jeg tar de litt etter hvert for det haster jo ikke siden de skal brukes julaften.
Så da blir det andre ting fremover. Har igjen noen julegaver som må lages.


I går strikket jeg Hjerteflaska igjen. Den til venstre på bilde. Og så gjorde jeg ferdig mønsteret til den høyre. Den har fått navnet Fruens flaskefrakk og har en annen krage enn den som vises på bildet. Jeg har designet en ny krage som den har fått.
Bildet kommer når den er lagt ut på Strikkoteket. Jeg regner med at det blir om et par dager. For hun som tester denne er heftig rask.


Når jeg kom hjem i dag så fant jeg fram heklegarn i 12/3.
Det er en god del små nøster av dette og så mangler jeg pynt på noen julegaver. Samt at jeg skal ha noen å selge på julemessa. Det begynner å bli ganske bra med varer til messa nå.
Mest flaskefrakker, noen grytekluter og så tar jeg med noen puter.
Denne bjella fant jeg på pinterest. Den ble en god del modifisert som vanlig.
Det er jo typisk meg og gjøre om så jeg blir fornøyd.
Så da er det å hekle flere slike utover kvelden.


Ingen kommentarer: