torsdag 26. oktober 2017

Hjemme fra en våt tur

Etter en uke hos eldste datteren var det godt å komme hjem til et bitte litt tørrere klima. Nesten bare for her øser det ned her også.
For et vær det er om dagen. Vind og blåst.
Så nå er høsten her med lyslykter.
Disse lagde jeg mens jeg var på besøk og de ble igjen.
Dette er krystallfrakken som nå har blitt lyslykt.
Den må testes før den kommer på Strikkoteket.


Trivelig å strikke litt og gi bort.
Disse ble med bling. Det er litt knotete å strikke og tar en del mer tid.

Jeg fikk meg en skikkelig trøkk når jeg skulle fryse av fryseren. Det var en boks som satt fast og jeg tok skikkelig i. Dermed løsnet den og hånda gikk i full fart inn i veggen til fryseren.
Det ble et par dagen med litt mindre strikking og vasking.
Jeg klarte ikke å vri opp vaskefilla.


Men siden jeg klarte å strikke så antok jeg at brudd var det ikke.

Så var det hjemturen og den ble heftig våt.
Bildet er fra et stykke nord for Vestre Moland.
Ca 10 min etter jeg hadde passert ble E18 stengt lengre sør.


Så jeg var heldig som kom meg forbi.
For det var heftig mye vann over alt.

Så trygt hjemme koser jeg meg med strikking igjen. Og litt hekling blir det også. Noe restegarn må brukes opp av tynt garn også.



Ingen kommentarer: