torsdag 6. juli 2017

Sørlandet om sommeren

Er et flott sted. Varmt og godt med lite vind. Ja iforhold til hva jeg opplever på Møre.
Godt med sommervarme er det ihvertfall. Og gleden med å være sammen med barnebarna.

Men strikking blir det. De to største klarer seg mest selv når de er 7 og 11 år gamle. Eneste en må gjøre er å begrense nettet.... for det tar mest overhånd hvis en ikke passer på.



Så Barbaras gryteklut ble ferdig før jeg reiste hjemmeifra. Men rakk ikke å legge den ut på Strikkoteket. Så da ble det gjort i går siden PCn nå er i nett igjen.

Litt samstrikk må en få plass til også.
Gruppa på Facebook som heter Strikkegruppa for Molde og omegn.
Franziska gryteklut.
Den ligger under filer i den gruppa.
Min ble i rosa og rosa. Skikkelig sukkersøt og skulle minne mest om en jordbæris.


For en slik kan en drømme om bare. Enda godt Diplomis har kommet med gluten og laktosefri is for oss som har cøliaki og litt mer. Jeg tåler laktose dårlig fordi jeg har for få tarmtotter.
Men kan spise litt av ost i forskjellige varianter.



Ingen kommentarer: