fredag 7. juli 2017

En time i en strikkegruppe på Face

En god latter forlenger livet heter det... Min ble til i går....
(Pukket fra flere grupper)

En time i en strikkegruppe på Face.

For det begynner jo med å finne mønster da.
Å kan du ikke dele det meg meg, jeg har jo kjøpt garn....
Kjøpe mønsteret MED garn sa du?
Det er jo ikke mine farger i den garnpakka. Og jeg har jo garn.
Please og please dele det meg meg da.

To minutter etterpå dukker det opp en messenger...
Deler du med meg? 

Da en ettertykkelig svarer NEI...
Du er sær og vanskelig du...

Svar fra meg: OK

Prøvelapp sa du??????
Nei det trenger jeg ikke.

Så da har en klart å skaffe seg mønsteret da... så er det jo "bare" å strikke...

Fysj a meg å lang tid den vrangborden tar... for ikke å snakke om glattstrikkinga opp til mønsteret...
Og så var det mønsteret ja. Det blir så mye mindre enn glattstrikkinga...

Må jeg brodere maskestingene?
Nei det gjør jeg ikke. Jeg vil strikke de...

Så strikk de da, tenker jeg.
Og skroller forbi...

Hm... denne ser liten ut i størrelsen?
Å det var den prøvelappen ja... tenker jeg....
Holder den målene som står oppgitt?
Kanskje en ide å sjekke det før halve genseren er ferdig?

Uff da... montering
Så jævla kjedelig altså.

Og så kommer den verste.... Trådene skal jo festes.....
Hjelp dette tenkte jeg ikke på.

Så da kom den største faresotten nemlig festenallergi.
Eller en strikkefolkesykdom, kanskje?

Den må jo være stor siden såååå mange klager over den oppgaven der.

Uff da.... 
For en allergi går aldri over.
En må unngå det som utløser den.

Pst:) det gjør ikke en sykdom heller.. 

Så da er det vel smart og rett og slett droppe hele greia da? 

Å nei du.... her skal det strikkes...

Og det gjør jeg i sommer med bomullstrikk som passer supert på varme sommerdager.


Og her er Solveigs gryteklut ferdig. Jepp, og den andre er på tur. 
Ferdig i løpet av dagen.
Hvis du lurte så var nemlig dette nr to... Ikke nr en...


Ingen kommentarer: