tirsdag 13. juni 2017

Strikkeposer og skrepper

Strikkeposer, Martheskrepper og den nye skreppa.

Etter å ha lagt ut den nye skreppa og spurt om navn på den så kom det inn noen forslag.
Derfor falt valget på et eget navn som dukket tilfeldig opp når jeg sydde flere av de.
Garnskreppa ble navnet.
Det er Martheskreppa med hanker.


Slik ser den ut. Eneste forskjellen er hankene i forhold til Martheskreppa.
Har brukt den litt og er strålende fornøyd. Det blir nok en god del av denne. Antar noen flere ønsker seg en slik. Og fortsatt syr jeg kun av stoffer som er brukt fra før eller kjøpt til et prosjekt som ikke ble noe av. Aller mest gardinstoffer.


Så ble det noen flere strikkeposer også ja. Så nå begynner det å bli bra mange, men tenker jeg må ha et vist utvalg til strikkefestivalen.


Etter å ha lett etter et stoff så dumpet jeg over dette. En liten rest fra en dåpskjole jeg sydde på nittitallet. Det er ekte silke med perler og paljetter til den nette pris av 350 kr meteren.
Og vips så var det en av mine egne strikkeposer. Så nå blir det å sy litt rundt omkring så stoffet fester seg til foret for det er litt tungt. Er spent på denne ja. Gøy med litt sprøe ting.
Så i morra er det å sy flere strikkeposer ferdig for jeg har klipt 10 nye for. 

Ingen kommentarer: