onsdag 14. juni 2017

Mer gøy å strikke grytekluter enn å.....

Feste tråder på teppe jeg ble ferdig med i går. Må bare mane meg opp og få noe ålreit på TV som jeg kan høre på. Har hørt på omtrent alt av strikkepodcastene. Så da må det bli å strikke opp på biblioteket å hente meg noen lydbøker. For det fungerer greit.

Så slik henger det nå. Jeg ser og jeg ser... 


Så dukket det jo opp en sms i går om at nå kunne jeg hente garn jeg har bestilt. Og da slo det meg at nå skal du jaggu feste trådene FØR du starter på neste teppe. Det kommer nok til å holder hardt, men jeg har ikke skrevet ut diagrammet enda. Så sjansene er jo der.


Dette skal være samme teppe, men med stående mønster. Det betyr at det ikke er så tungt på slutten fordi det blir i høyden. Dette er grå og rosa Karisma. Det skal være til nest yngste barnebarnet. 

Så er det jo sommer, ihvertfall på kalenderen. Derfor er det kjekt å strikke i bomull. Liker best det eller hekle små ruter i ull. Jeg har mange willowsruter som skal hekles i sommer. Så det er vel bare å kjøre igang. Men først må det blir resten av designene mine så folk får se de på strikkefestivalen i Orkanger. 


Her er julekluten. Den ligger gratis på intranettet til norskstrikkeforbund.no. Men du må være medlem for å kunne få tilgang til den. Ellers så kommer den på Strikkoteket når jeg har fått redigert den ferdig. Så muligheten er å kunne kjøpe den der. 

Så da stikker jeg på biblioteket og henter noen lydbøker.... 

Ingen kommentarer: