tirsdag 13. juni 2017

Setesdalsteppe i corner to corner

Ja da var en jaggu ferdig med corner to cornerteppe med mønster fra setesdalsgenseren. Jeg bruker mest mulig originalt mønster og gjør det om så det blir mulig å lage det til et teppe.
Meget godt fornøyd med dette også. Så nå er det trådfesting og overlevering i slutten av måneden.
Ei som venter og gleder seg masse som skal ha det.

På slutten går det alltid raskt. Her er bide fra i går kveld når jeg måtte hoppe til sengs for jeg var rett og slett for trøtt til å hekle videre.


Her var jeg i går tidlig. Det gikk raskt nedover og det blir mindre og mindre nøster.


Slik hekler jeg når jeg skal ha med meg tråden et stykke for å hekle kontrastfarge. Her ser en noen av de 43 nøstene jeg hadde samtidig på det meste.


Her var jeg på lørdag. Da begynte det å gå rask nedover ja.


Slik ser det ut i venstre side når jeg startet å felle i den siden også. Da går det en rute innover for hver omgang. En merker det ikke så mye i starten, men her begynner det å merkes. Det går fra over 1 time på en rad ned til 45 her. 


Dette var siste bilde jeg la ut før det var ferdig. Her har jeg fortsatt 43 tråder og har akkurat startet å felle i venstre side. 


Slik sitter jeg å hekler. En vei og snur tilbake samme vei. Det er både tungt og for ikke å glemme veldig varmt. Det er ull så jeg må ha olabukse på for at det ikke skal strikke igjennom buksa.


Her har jeg en rute igjen og det holdt akkurat med garn til dette hjørnet. Hadde igjen 10 cm med tråd. Og ja jeg hekler med kjeiva. De fleste kaller det venstrehendt. Men for meg er det kjeiva. Har alltid hørt det og brukt det i alle år. Forstår liksom ikke at folk drar det til å være negativt. 


Og slik ble det til slutt. Meget godt fornøyd med dette. Kun et par hundre tråder å feste nå så er det klart for avreise om 3 uker. 


Ingen kommentarer: