mandag 15. mai 2017

Sånn kan det gå....

Jaggu er en sløv til å blogge. Men slik er det når en er sliten av det meste en gjør. Og får trøkt i trynet at en ikke er så syk så en har ingen ting å klage over. Så fra i dag skal denne jenta holde kjeft. Holde seg innendørs oppå loftstua. For skriver en noe eller sier ifra så er en bare en idiot.
Så nå blir det mye søm og annet håndarbeide.


Fikk meg en god latter her om dagen da jeg skulle klippe med denne saksen. Den låste seg og så tok jeg i. Dermed ramlet den i to deler. Godt den ikke koster mer en knappe 80 kr. Ingen investering, men den er knallgod.

Ellers så går det sjal/ skjerf her om dagen. Forbruk uten påfyll på garnlageret er den store jobben nå. Skal kvitte meg med masse garn har jeg bestemt.


Så her er nr 3 ferdig. 


Og jaggu ble det et nr 4 også. Og tru det eller ei, det hekles nå på nr 4 og nr 5 er det funnet frem garn på. Så da er det bare å la pinner og nåler løpe avsted.

Hver mai måned må jeg bare ha frem duken min, I år var det en ekstra glede å legge den på siden jeg har kjøpt meg et brukt bord. Det har jeg ønsket meg lenge. Etter lang leting fant jeg det i en bruktbutikk. For det som finnes på markedet i dag er langt ifra min stil. En trenger jo ikke å ta et par somac for å kunne nå ned til kaffekoppen. 


Denne er strikket i et ordinært mønster, men har fått noen striper i hvit og blått så den skulle ligne på en maiduk. Mange har kopiert den og det er supert at en kan legge frem noe som andre ønsker å lage maken av. 


Så hekles det på teppet om dagen, men nå har jeg hatt noen dager fri. Det er tungt og holde med på. 


Men gleden er at det er forsvinnende lite tråder å feste.


Siden Midt Norsk Strikkefestival ønsket et innlegg på facebooksiden sin så tok jeg noen bilder av putene mine. Det har blitt noen de siste årene ja. Her er 32 puter av ymse design. Noen er det flere av. Men har nå 43 design. Noen har jeg ikke rukket å strikke enda, men det kommer. Må bare ha litt puteferie først så en ikke går lei.


Minste barnebarnet skal starte i barnehagen i august, så her forberedes den starten med ullklær. For det må han jo ha. Så nå er det et Ole Brumm sett som er på pinnen.
Det blir mye trådfesting på det siden jeg ryker av for hver stripe. Det er ikke nødvendig, men jeg liker å gjøre det for da får jeg ingen tråder en kan tråkke nedi og dra ut.


Slik ser den ut. Veldig glad i den og den er et eget design. Siden det ikke er lov å selge andres design så selger jeg mønsteret på buksa og sender manuelt ut bildene på alle buksene i etterkant. 


Her er mellomarbeidet mitt. En ny heklet duk til det nye runde bordet mitt. Håpet på at den er noe rundt 70 cm i diameter. Og det blir den nok også. for da blir den passe til bordet. Hvis ikke så får den havne i kurven med salgsting på julemessa. Greit å få noen kroner for den for det er ei dame borti svingen her som selger slike duker for 50 kr. Og det er etter MIN MENING en skam. For hun ødelegger for oss som prøver å lage noe for å få en liten ekstra inntekt.


Slik seg duken ut, nå er det kun ytterste kanten igjen. 





Ingen kommentarer: