lørdag 6. mai 2017

Loftstuas tryllerier

Da har det seg slik at jeg liker å sy også. Og denne vinteren og våren har det blitt en god del. Siden en er hjemmeværende og har masse tid så er det jo greit å sy til barnebarna. 
Ønskene strømmer inn og Mimmi/ Bessa lager.


Så da var 3 bukser i str 92 klar for minstemann. De er alt på veil til han.


Så ble det en turkis bukse i chenille. Elsker dette stoffet så det blir en god del i det. Og ungene liker det alle fire. Fra 1 åringen til 11 åringen.


En bukse i grå ble det også.


Og en i lilla. 


Så måtte han jo få en genser som matchet buksa da. Bomullstoff med ribb funker fint. 


Så ble det en genser i grå og lilla som kan brukes til begge buksene. Har igjen litt så det blir nok en restegenser til. Kjekt å bruke opp småbitene før de går til dukkeklærkassa. 


Og så blir det jo litt hekling også om dagen. Mest lyst til det selv om jeg har design som skulle vært strikket. De får bare vente når a mor har lyst til noe annet så blir det slik.



Og mer hekling blir det. Her er neste teppe på gang. Denne gangen er det setesdalsmønsteret som skal forskes ut. Har kommet til omg 75 og skal ha 106 i høyden så det nærmer seg ja. 


Og med 32 nøster så må en ha en kasse til nøstene. Da er det jo kjekt at jeg har en snekker i kjelleren som kan fikse det til meg. Her har jeg kommet til omgang 50. Så jeg er langt forbi der nå.
Det er forsvinnende lite tråder å feste på dette teppe i forhold til marius. Og det er jo godt selv om jeg ikke lider av festenallergi. For det er det jaggu mange som gjør.


Når en kjøper en ny bok så blir det ofte en del som lages fra de. Boka kjærlighet fra Samsøe måtte jo i hus. Liker så godt henne som designer. Hun har så mye fint. Så nå ble det to stk Dahlia topper til 3 og 7 åringen. Samt en genser i lin til minstemann på 1 år. Det er fra Arnhild Skatvedt sin bok Medisin i hver maske. Den fant også veien hit. Siste boken i hus inneholder kunststrikk så nå blir det nok litt til a mor selv så jeg har en ny duk til det nyinnkjøpte runde bordet mitt.



Ingen kommentarer: