onsdag 26. april 2017

Litt av ditt og litt av datt

Påsken var borte med et jafs i år også. Fylt med masse god mat og mye håndarbeide. 
Og da blir det jo litt bilder her på de tingene jeg gjorde ferdig.


Maries pute som er døpt opp etter min tante Marie ble strikket i påsken. Typisk henne den her. Rosa og systematisk. Hun er en av to stk som fortsatt lever. Så derfor ble det mine to tanter som lever som fikk de to første putene. Min far hadde 12 søsken, men dessverre døde et tvillingsett og hans eldste bror døde i en gruveulykke. Men resten skal få. Kanskje det blir noen grytekluter med onklene mine sine navn også. Eller om de får flaskefrakker/ vinkartong trekk døpt opp etter seg.
Planene er ihvertfall der.


Og ulveputa startet jeg på etter påsken. Hadde tatt med meg hvit og grått garn, men det ble raskt skrinlagt for det ble helt feil. Så når jeg kom hjem så fant jeg lysere grått garn og en litt mørkere grå. Og da ble leg veldig godt fornøyd. 
Så nå er det kun å redigere mønsteret ferdig så dukker det opp på Strikkoteket.
Mønstrene mine på Ravelry er fjernet. Det har plutselig startet med å ta moms på mønstrene mine enda jeg ikke er momspliktig. Forunderlig tenkte jeg. Så dermed har jeg deaktivert de. Etter vert vil jeg legge inn linker til strikkoteket.


Siden jeg har mye garn... uff så stort lager jeg har. Så nå er det å gjøre det mindre. Dermed SKAL annen hvert prosjekt tas fra garnlageret. Så her er første skjerfet til ene jente barnebarnet. Mamman sitt er på pinnen nå. Og det blir to stk til. For det er to jenter til hos meg.


Så tenkte jeg at jaggu skulle jeg lage to ting etter hverandre fra garnlageret fordi jeg begynte på en genser til yngstemann som jeg gikk tom for garn på. Dermed kunne jeg strikke en ekstra.
Så da minket det med 4 nøster til.


Det ramler inn en god del stoffer her og de koser jeg meg med. Så med litt igjen etter for til en håndarbeidsveske så ble det en bobleshorts til Leah.

Etter påsken slo hofta seg vrang så da blir det å beve seg i posisjoner.
Så da ble det hobbyrommet som har fått hyppige besøk.
Strikkevesker, Martheskreppe, håndarbeidsnett.


Strikkeposer


Martheskrepper


Martheskrepper


Flere strikkeposer


Håndarbeidsnett


Strikkeposer av brødposer


Strikkeposer av kaffeposer


Her er brødposene jeg bruker. Blir mange av disse siden jeg spiser dette brødet til daglig.







Ingen kommentarer: