tirsdag 4. april 2017

Måtte jo prøve Bling...

Det har seg slik at når en har noe liggende i garnlageret og det dukker opp når en leter etter noe så må en jo bare prøve siden det dukket opp en ide der og da. Men først så var posen min til småting i sekken. Slik som synåler, pinnemål, maskemarkører og andre duppeditter. 
Så dermed ble det en liten avlang pompadur. 


Slik ble den. 


Så ble det jo å fylle opp garnlageret til puter. Så det ble en rimelig stor bestilling denne gangen. Det var jo nesten skrapet med garn. Og alt gikk ned i kassene.


Så var det bling da. Det dukket opp og da ble det jo denne puten som måtte prøves på en julekurvpute. Og jeg ble så fornøyd med resultatet. Utrolig hvordan den skinner. Men det ses dessverre dårlig på bildet.
Litt sånn knotete å strikke med 2 tråden på det røde, men det gikk seg til etter hvert.


Så hørte jeg fra unga at luer var det skralt med. De strikkede med ull til de to eldste klær og strikker. Så derfor tok jeg frem litt fra fleeclageret og satte igang. Så da tegnet jeg en lue jeg husker at jeg sydde til mammane når de var små. Det er pannebånd i de under så de er doble ved ørene og akkurat der lua er nærmest hodet. Så lagde jeg de i tre størrelsen. Den minste er opp til ca 1 år, den midterste fra 1 til 4 år og den største fra 4 år og opp til voksen. De strekker seg ganske mye så derfor går de over en god del størrelser.


Så har jeg holdt sykurs og da blir det jo litt klær til barnebarna. Tre gensere til nest yngste og en genser til yngste. Så etter påske er det bare å kjøre igang med sommerklær. 
For det trenger alle de fire småtrolla. 
Har mye gamle klær som skal brukes nå både til de og til andre som trenger klær.

Og så trenger ene dattera tøfler.... så her er jeg igang... med å strikke det og strikke raggsokker til barnebarna i størrelsen over det de bruker nå. Kjekt å bruke opp restegarn og tynt heklegarn i hælene.


Ingen kommentarer: