mandag 27. mars 2017

Kyllingputa

Kyllingputa gav jeg meg i kast med på fredag. Målet var å strikke de to jeg hadde funnet garn til i løpet av helga. Men siden kroppen nok en gang er tom for energi så ble det litt sånn der og der. 
Så formiddagen måtte til i dag for å gjøre den siste ferdig.
Mønsteret kommer ikke for salg på nettet på lang tid. Hvor lang tid vet jeg ikke.
Men puta kan bestilles ferdig fra en av mine venninner. Jeg kan formidle det videre.


Slik ser den ut i gul og hvit garn. Det går 3 nøster av hver farge til denne puta.


Og her er den i Svart Karisma og Kauni. Det går ca 100 gr Kauni til denne puta. Det finnes ikke beskrivelse på hvordan en bruker Kanunien her. For det må nøstes av litt garn der det er mest mørk grønn. Og en må starte rett på det gule. Det blir kun en av denne puta og den skal pryde sofan på Furustua i påskene fremover.

Så da blir det å strikke ferdig retrokofta til barnebarn nr 3. Har startet på ragelermfellingene.
Så det går raskt nedover nå. Er alt på 60 cm pinne.

Og så har jeg jo tegnet noen flere puter. Så nå skal Furustuas pute på pinnen.
Er spent på den. En av testerne mine er igang.
Gleder meg til å se den. 
Spesielt om den blir slik jeg har tenkt.

Ha en flott strikkekveld

Ingen kommentarer: