søndag 9. april 2017

Ut på tur til sør

Da har en landet i godstolen igjen etter en uke på tur.
Kjekt å se barnebarna igjen hver gang en setter nesa mot de.
Storkost meg i et par dager.
Denne gangen hadde jeg med meg klær til de to minste, de skal opp en størrelse og da må det lages litt som skal passe mot sommeren.
Så nå er det å starte på sommerklær. T-skjorter og kortbukser blir det nå.
Og et par tre gensere og bukser til hver som skal brukes utover høsten.


En retrojakke til yngste jenta, en tights til eldste jenta og en genser til 1 åringen. Samt noen gensere og bukser til som jeg har lagt ut før. Tightsene var på allerede i går når de skulle i dyreparken. Gøy at de bruker klærne og at de er så populære å få. Hun eldste på 7 år har så smått begynt å sy. Så til sommeren blir det dukkeklær og litt andre ting håper jeg. Jeg får ta med meg et lass med stoff nedover.


Når jeg er på tur så strikker jeg alltid i bilen så lenge gubben kjører.
Tok med meg garn til to puter, men kun den ene ble ferdig på turen. Den andre er jeg ca halvveis på Denne heter Furustua og skal pryde sofan min på hytta. Den andre heter Linas pute og dukker opp når den er ferdig.


Det andre jeg strikket på turen er sokker. Det er så kjekt å strikke noe som er enkelt så en kan følge med på naturen rundt seg. Det ble 2 pari  str 24 -25, 2 par i str 28 - 29, samt 2 par som skulle toves.
De havnet i maskinen i går og er nå tørre til å få på seg såler under. Resten er pakket vekk til barnebarna når de når den størrelsen. Har alltid en størrelse over det de bruker på lager. Men nå forsvant alle parene like over nyttår så da var det bare å sette igang og strikke en størrelse større. 

Så i dag blir det å sy strikkeposer i flere fasonger for å bruke opp litt stoffer.
Og tenker jeg starter på noen handlenett også.
Tiden får avgjøre hva jeg lager. For helsa må en ta ivare når en holder på med noe.
Pauser blir det en del av og da strikket jeg på en genser i 4 år.
Den ligger i sofan på hobbyrommet.

Ingen kommentarer: