fredag 17. mars 2017

Sokkekaos i heimen

Så ble det sokkekaos i dag gitt. En god latter forlenger livet heter det så da blir jeg nok riktig så gammel siden jeg ler mye av de feilene jeg gjør. 

Her ses sokkene det handler om. 
I går la jeg opp til et par babysokker og strikket i vei. Sokken øverst til venstre på bilde. På ferja inn til strikkekafèn på Husfliden i Molde så strikket jeg på sokken øverst til høyre. Da oppdaget jeg når jeg kom hjem at jeg hadde glemt pyntekanten nede. Så da var det å strikke en med pyntekant nede (nr 2 til venstre ovenifra).... og videre en sokk til av den som var feil (nr 2 til høyre ovenifra). Ja, ja... så var det bare å sette igang med par nr 2 siden kunden skulle ha 2 par hvite slike sokker MED pynte kant. På morgenen i dag stakk jeg oppom hobbyrommet og nappet med meg et nøste med babyull.. og hva oppdaget jeg når jeg var ferdig med første sokken (nederst til venstre) ?? Jo da jeg hadde klart å ta med meg NATURfarget babyull og ikke HVIT... 
HAAALLLOOO
tenkte jeg... er det virkelig mulig??? 
Å ja da, når jeg kom hjem så var den natur. 
Så da var det bare å gjøre den ferdig og finne NYTT hvit garn. Og ja jeg sjekket flere ganger så jeg var virkelig sikker på at det var hvit jeg hadde funnet frem. 
Selv gubben måtte til her for å forsikre meg om at det nå var hvit garn jeg hadde.
Så nå er det å strikke enda et par så kunden får 2 par sokker... 


Siden jeg fikk en bestilling fra ei jeg kjenner godt som jeg strikker babysokker til så var jeg først å tittet i kassa mi. Der var det ingen hvite par med sokker. Bare mange med farger. De får hvile frem til neste messe så kan det hende de blir borte da.


På fredag den 10. mars var jeg på Strikketreff i Molde. Det var kjempekjekt opplegg både fredag og lørdag kveld. Jeg storkoste meg på fredagen. Lørdagen fikk jeg ikke deltatt siden husflidslaget her lokalt hadde jubileumsfest. 


Så her er det vi fikk av sponsorene. 


Siden jeg nå er ferdig med mariusteppe så er det nytt teppe på heklenåla. Nå er det setesdal jeg har brukt som mal og tegnet om. Har ventet på det hvite garnet siden leverandøren var tom på hovedlageret. Så nå er det full fres mot vår og ferdig teppe.


Når jeg var hos ungene sist så snakket de om nuggets. Dette måtte jeg jo prøve i en glutenfri versjon. De ble knallgode, men litt vel mye stivelse fra melet. Så jeg må blandet litt mel så jeg får de litt mer crispy. Og huske salt og pepper... hehe


Her om dagen strikket jeg ferdig den ene påskeputa mi. Hareputa. Den tok litt tid siden den har to lillafarger. Rimelig tett å strikke og da må en følge nøye med.... Så nå har jeg lagt opp til Marthes pute. Den er i hvit og lilla. Litt mer påskefarger. 
Dermed skal det strikkes.




Ingen kommentarer: