søndag 12. mars 2017

Bjelleklang, julefryd, Campingvognputa med mer

Puter og grytekluter strikkes her. Og selvfølgelig en del til barn og barnebarn. De må jo ha klær disse småtassene... selv om han eldste har blitt 11 år så bruker han fortsatt ullklær. 


Her er Mor Aases gryteklut som er en litt forstørret utgave av Hjertegrytekluten. Denne vil bli byttet ut med hjertegrytenkluten på Strikkoteket. Dette bygger på at den gamle er litt liten til å strikke på rundpinne i 40 cm. Denne har 20 masker mer og er mer tilpasset rundpinnen.


Så ble jeg spurt om å være med på Aandahl i Molde sin strikkekafè 1. mars. Det var trivelig å bli spurt. Og det ble litt opplæring og forklaring om gamle teknikker. 


Retrojakke til yngste barnebarnet i 2 til 3 år i turkis. Syntes det er gøy å få lage noen plagg i litt anderledes farger enn hva gutter bruker. Begge mine guttebarnebarn har mammar som lar meg lage slikt. Og det er jeg så utrolig glad for. Eldste gutten elsker grønt. Alt vil han ha i grønt. 


Så ble det jo igjen 1 nøste etter retrojakka og da ble det en lue som passer til. Den er av eget design. Siden jeg har fått flere spørsmål om å lage mønster på denne så driver jeg nå med det. Det kommer utpå våren. Usikker på akkurat når. Som vanlig skranter helsa og nå skal jeg starte med å ha arbeidstrening igjen. Dermed blir det lite på nettet for jeg må ta det meget rolig når jeg har fri.


Så måtte jo yngste datteren ha nye kjøkkengardiner. Siden det går et skap over døra så kjøpte jeg en slik stang som kan settes inne i karmen. Gardina er en gammel gardin jeg har fått.


Julefrydputa er nå tilgjengelig på Strikkoteket og Ravelry. Her jobbes det også med flere produkter til denne puta. Jeg vil ikke røpe hva det er enda. Men det kommer utover våren så en har god tid til å strikke det ferdig til jul.


Bjelleklangputa er klar på Ravelry og Strikkoteket. Her ses den i rød og hvit Karisma.


Her ses puta i grønn og grå Karisma.
Link til mønster står under forrige bilde.


Så er det nykomlingen. Campingvognputa ble ferdig i ettermiddag og ligger både på Ravelry og på strikkoteket. Puta er under testing på andre tykkelser av garn. Når den er ferdig kommer det her på bloggen. Første garn er babyull.


Ingen kommentarer: